Voor de meeste bedrijfsleiders is het overduidelijk: AI valt niet meer weg te denken uit onze nabije toekomst.

Maar hoe dat precies in zijn werk gaat, blijkt een heel andere vraag te zijn. Zeker wanneer het over projecten gaat die hun investering zo snel mogelijk x maal terugverdienen. Een gevolg van de onduidelijkheid rond de integratie van Artificiële Intelligentie in de huidige bedrijfsstructuur is dat AI gebruikt wordt als het ware een hamer die op zoek is naar een nagel. Laat staan dat ze zelfs wordt gebruikt. De eerste optie is een potentieel aanzienlijke verspilling van middelen en de tweede optie een potentieel dodelijke beslissing in de huidige, globaliserende digitale wereld.

Elk bedrijf dat in de 20ste eeuw ontworpen werd om succesvol te zijn, is gedoemd in de 21ste eeuw. Amazon is vandaag de dag (on)rechstreeks verantwoordelijk voor de sluiting van 30% van de retail bedrijven in de US. Een bedrijf als Airbnb, amper 11 jaar oud, neemt wekelijks toe met minimum 30.000 kamers. Dat is een bedrag waar een 92 jaar oude Marriot jaren over doet. De tijden zijn duidelijk veranderd, daar hoef ik je wellicht niet meer van te overtuigen. Al is het cruciaal om vandaag de dag de exponentiële aard van deze veranderingen in te zien, alleen dan kunnen potentiële dreigingen veranderen in gigantische opportuniteiten.

Met Humain spelen wij daarop in; we helpen onze klanten om AI zodanig te integreren dat ze op zijn minst bestendig zijn tegen de exponentiële disruptiegolf. Meer nog, we helpen nieuwe exponentiële initiatieven mee op te zetten om zelf industriedisruptors te worden.

“Hoe?”, vraag je. Wel, ik ben blij dat je het vraagt! ;)

Afbeelding1

Het antwoord is co-creatieve 360° AI-sprints. Met deze sprints combineren we jouw industrie & onderneming met onze AI & exponentiële business expertise om de meest relevante projecten voor je business te verkrijgen.

Drie redenen waarom dit volgens ons de juiste aanpak is:

  1. Door in de sprints systematisch de nadruk te leggen op de mix van technische haalbaarheid, de business case & het menselijke “probleem” erachter wordt het bijna onmogelijk om niet-ROI positieve projecten over te houden op het einde van de rit.
  2. Door technische implementaties rechtstreeks te linken aan strategische assumpties en deze in korte feedback loops te testen, kan er veel sneller een relevant en kost-effectief resultaat worden verkregen. Vijf jaar vol strategische plannen is -volgens ons- kostbare tijd die verloren gaat in deze exponentiële tijden.
  3. Het moeilijkste aan transformaties is de menselijke component. Dit co-creatieve sprint traject geeft de mensen in jouw bedrijf de mogelijkheid om in contact te komen met innovatiezoekende methodologieën die bewezen mentaliteits-, en cultuurwijzigingen teweegbrengen.
Afbeelding2


Wij hebben Humain opgericht als onze reactie op de grootste socio-economische (r)evolutie sinds mensenheugenis- om het met een chique woord te zeggen. Die (r)evolutie kan vele kanten uitgaan, maar wij geloven in een wereld waar automatisering en optimalisering de menselijke creativiteit en samenwerking in het centrum van de economie plaatst. We geloven ook dat zoiets niet vanzelf gebeurt. Daarom wekken wij met onze klanten én met volle goesting dagelijks co-creatieve, innovatieve en zelfs disruptieve ideeën tot leven.

Wil jij hier graag dieper op ingaan? Laat het ons gerust weten!